سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای به سرپرستی گرفتن یک سگ چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

تصمیم برای افزودن یک حیوان جدید به خانواده شما زمان هیجان انگیزی است! انتخاب به سرپرستی گرفتن سگ یا توله سگ از پناهگاه یا افراد دیگر، می تواند بسیار سودمند باشد. شما نه تنها یک همراه فوق العاده به خانواده خود اضافه خواهید کرد، بلکه یک زندگی را نیز نجات خواهید داد. سالانه میلیون‌ها حیوان بدون سرپرست کشته می شوند، که می‌توانند حیوانات خانگی فوق العاده‌ای برای شما باشند.

در این‌جا چند نکته وجود دارد که قبل، حین و بعد از سرپرستی باید مورد توجه قرار گیرد که می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

قبل از به سرپرستی گرفتن:

 

 مطمئن شوید که آماده هستید!

به سرپرستی گرفتن به این معنی است که شما موافقت می‌کنید که مسئولیت مراقبت از حیوان در سال‌های آینده را بر عهده بگیرید. همیشه هوشمندانه است که از قبل فکر کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی در زندگی شما ممکن است تغییر کند و چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نیازهای سگ جدید خود را به عنوان یکی از اعضای محبوب خانواده برآورده کنید. مراقبت‌های دامپزشکی، نیارهای تغذیه ای ، ورزش و نحوه برخورد سگ با کودکان و سایر اعضای خانواده همه موارد مهمی هستند.

تحقیق کنید که چه نوع سگی برای شما و خانواده شما مناسب است

عوامل زیادی می‌توانند در نوع سگی که به دنبال سرپرستی آن هستید نقش داشته باشند. نژاد ، سطح انرژی ، اجتماعی بودن ، مدل مو، سن، و شخصیت و شیوه زندگی شخصی شما تنها چند مورد است. بسیاری از پناهگاه‌ها در کمک به ایجاد رقابت سالم تجربه زیادی دارند و حتی ممکن است پرسشنامه‌های استاندارد و پشتوانه‌ای از تحقیقات داشته باشند تا شما را برای ورود به این فرآیند کمک کنند.

در مورد پناهگاه ها و نقاهتگاه های محلی خود مطالعه کنید.

بیشتر مناطق بیش از یک سازمان حمایت از حیوانات دارند. هر کدام ممکن است ماموریت‌ها و فلسفه‌های متفاوتی داشته باشند. ممکن است بخواهید با سرپرستی سگ از پناهگاهی که فلسفه‌های شما با آن مطابقت دارد، حمایت کنید. در نظر بگیرید که از دامپزشک در مورد پناهگاه‌های محلی سوال کنید. به احتمال زیاد، آن‌ها حیوانات بسیاری از مجموعه‌های اطراف را بررسی کرده اند. آن‌ها در مورد سلامت و رفاه حیوانات تازه پذیرفته شده در آن‌جا و عملیات آن پناهگاه نظراتی خواهند داشت. همچنین می توان از دوستان پرسید که تجربیاتشان چگونه بوده است.

درهنگام به سرپرستی گرفتن:

 

در هنگام به سرپرستی گرفتن باید در انتظار چه چیزی باشید؟

امدادگران و پناهگاه‌ها رویکردهای متفاوتی برای فرآیند واگذاری دارند. برخی از شما می‌خواهند پرسشنامه‌های مربوطه را پر کنید و با صاحب‌خانه ها تماس گرفته و بررسی‌های تکمیلی را انجام دهید. سایرین رویکردی بازتر، قابل اعتماد و خودمانی دارند. برخی از پناهگاه‌ها در اولین روزی که به آن‌جا می‌آیید، حیوانات را به خانه می‌فرستند و برخی دیگر با سرعت کمتری همکاری می‌کنند. آشنایی با سرعت عملکرد پناهگاهی که از آن دیدن می‌کنید می تواند مفید باشد زیرا باعث می‌شود اگر بار اول موفق نبودید، خیلی زود ناامید نشوید.

شرط عقیم‌سازی

تقریبا همه پناهگاه ها قبل از واگذاری شرط به عقیم سازی حیوانات خود دارند. بسیاری از پناهگاه‌ها قبل از این‌که حیوانات برای واگذاری در دسترس قرار گیرند، عمل جراحی را انجام داده اند، در حالی که دیگران منتظر امضای برگه واگذاری هستند.

به ندرت، پناهگاه‌ها حیوانات را با کوپن یا سیستم دیگری به خانه می فرستند و در برخی موارد پس از پذیرش به عقیم سازی نیاز دارند. این چیزی است که ممکن است بخواهید از ابتدا بدانید.

چه سوالاتی بپرسیم؟

هنگامی که سگی را پیدا کردید که به آن علاقه دارید، تا آن‌جا که می‌توانید از پناهگاه و آن فرد اطلاعات بخواهید! یک تاریخچه کامل دریافت کنید. اما بدانید که گاهی اطلاعات زیادی در دست نیست. پیدا کنید که کی و کجا سگ را پیدا کرده اند. آیا به عنوان سگ ولگرد آورده شده؟ توسط صاحب واگذار شده؟ از پناهگاه دیگری منتقل شده یا شرایط‌های دیگر؟

از وضعیت زندگی قبلی و نحوه رفتار سگ در زمان حضور در پناهگاه بپرسید. همچنین باید مدارک پزشکی را از زمان دریافت (وهرگونه سوابق قبلی که ممکن است وجود داشته باشد) به شما نشان دهند. شما باید مورد هرگونه مشکل پزشکی جاری سوال بفرمایید. آیا سگ از دارو استفاده می‌کند یا خیر؟ آیا مسائل پزشکی دیگری وجود دارد؟ چه مراقبت‌هایی مورد نیاز است؟ در مورد نوع خدمات بعدی که پناهگاه ارائه می دهد ، مانند بیمه سلامت، میکروچیپ، آموزش اطاعت، یا مشاوره برای مسائل رفتاری یا مسائل درمانی، پرس‌وجو کنید. در نهایت، حتما در مورد سیاست‌های بازگرداندن سگ سوال کنید زیرا مهم است بدانید در صورت عدم موفقیت در واگذاری، چه گزینه‌هایی وجود دارد.

بعد از به سرپرستی گرفتن:

ویزیت دامپزشک

اگرچه بسیاری از پناهگاه‌ها دارای کارکنان دامپزشک هستند، اما بسیاری از آن‌ها دامپزشک ندارند. فرض کنید مراقبت دامپزشکی در کار نبوده. مهم نیست سگ شما از کجا می‌آید، همیشه عاقلانه است که وقت ویزیت بگیرید تا بلافاصله بعد از به سرپرستی گرفتن به دامپزشک خود مراجعه کنید.

بیماری‌هایی مانند عفونت تنفسی فوقانی و اسهال در دوره اولیه، پس از به سرپرستی گرفتن به دلیل استرس تغییر محل زندگی بسیار رایج است. دامپزشک شما می‌تواند به شما در ارائه مراقبت مناسب کمک کند تا دوست جدید شما به بهترین شکل بهبود یابد.

تقویت واکسیناسیون، بررسی انگل، کاشت میکروچیپ و سایر مراقبت‌های پیشگیرانه مهم نیز ممکن است در زمان اولیه پس از ورود به خانه مورد نیاز باشد.

صبور باشید

هفته ها طول می کشد تا یک سگ جدید با خانه، حیاط، خانواده و محیط جدید سازگار شود. ساکت نگه داشتن همه چیز برای یک هفته یا بیشتر، یادگیری و استفاده از مربی و ایجاد یک روال ثابت می تواند به شما کمک کند. به خصوص برای یک سگ مسن، صبر در طول دوره سازگاری اولیه مهم است. زیرا اغلب هنگامی که سگ ساکن می‌شود ، بی حوصله خواهد بود!

از منابع اطلاعاتی آشنایان خود و جامعه استفاده کنید

در نهایت، اگر در ابتدا همه چیز کامل نیست یا اگر سوالی دارید، از درخواست کمک نترسید. پناهگاه یا فردی که از آن سگ‌تان را به سرپرستی گرفته‌اید، ایده‌آل‌ترین منبع اطلاعاتی شما خواهد بود و از شنیدن و حمایت شما خوشحال می‌شوند.

خدمات ما

ما در بیمارستان دامپزشکی شبانه‌روزی اکسیژن تمامی خدماتی را که شما بعد از به سرپرستی گرفتن سگتان احتیاج دارید به شما ارائه خواهیم داد. مواردی از قبیل واکسیناسیون، کاشت میکروچیپ، ویزیت سلامت عمومی و… که به صورت اولیه برای هر سگی که به سرپرستی می‌گیرید مورد نیاز استف توسط کادری مجرب و دلسوز انجام می‌پذیرد.

فقط کافی هست که با ما تماس برقرار کنید تا شما را برای ادامه روند سرپرستی راهنمایی کنیم.