سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه Nofollow ، Sponsored و UGC در Google تأثیر می گذارد

گوگل با اعلام تغییرات بزرگی در نحوه نشر لینک ها به لیست های nofollow ، دنیای سئو را تکان داد. این تغییرات - در حالی که برای کمک به Google در درک وب مفید است - با این وجود باعث سردرگمی شد و سؤالات زیادی را ایجاد کرد. ما پاسخ بسیاری از سوالات شما را در اینجا خواهیم داد.

14 سال پس از معرفی آن ، گوگل امروز تغییرات قابل توجهی در نحوه برخورد با ویژگی پیوند "nofollow" اعلام کرد. نکات مهم:

 

انتساب پیوند به سه روش قابل انجام است: "nofollow" ، "Sponsored" و "ugc" - هر یک معنی متفاوت دارد. (راه چهارم ، پیش فرض ، به معنای عدم ارزش افزوده نیست)

برای اهداف رتبه بندی ، Google اکنون با هر یک از ویژگی های nofollow به عنوان "نکات" رفتار می کند - به این معنی که آنها به احتمال زیاد در رتبه بندی تأثیر نمی گذارند ، اما ممکن است Google تصمیم بگیرد که بخواهد دستورالعمل را نادیده بگیرد و از لینک های nofollow برای رتبه بندی استفاده کند.

Google همچنان نادیده گرفتن پیوندهای nofollow را برای اهداف خزنده و ایندکس کردن تغییر می دهد ، اما این رفتار سخت در اول مارس 2020 تغییر می کند ، در این مرحله گوگل شروع به استفاده از ویژگی های nofollow به عنوان "نکات" می کند ، به این معنی که ممکن است آنها را برای خزیدن انتخاب کنند.

شما می توانید از ویژگی های جدید در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید. به عنوان مثال ، rel = "nofollow sponsored ugc" معتبر است.

پیوندهای پولی ( خریداری شده) باید یا از ویژگی nofollow یا ویژگی sponsored  استفاده کنند (به تنهایی یا به صورت ترکیبی.)  استفاده از "ugc" در پیوندهای پولی ( خریداری شده) احتمالاً می توان به مجازات منجر شد.

ناشران لازم نیست کاری انجام دهند. Google انگیزه ای برای تغییر یا مجازات تغییر نکردن ارائه نمی دهد.

ناشرانی که از nofollow برای کنترل خزیدن استفاده می کنند ، ممکن است نیاز به تجدید نظر در استراتژی خود داشته باشند.

 

چرا گوگل nofollow  تغییر داده؟

 

Google می خواهد link graph را پس بگیرد.

 

گوگل ویژگی nofollow را در سال 2005 معرفی کرد و راهی برای ناشران برای پرداختن به هرزنامه ها و پیوندهای سایه دار از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) بود. پیوند دادن به سایت های اسپم یا با کیفیت پایین می تواند صدمه ای به شما وارد کند و nofollow راهی برای محافظت از خود به ناشران ارائه داد.

 

Google همچنین برای پیوندهای پولی یا اسپانسر شده نیاز به تعویض درآمد ندارد. اگر در ازای پیوند بدون ویژگی nofollow ، هر چیزی را دریافت کردید گرفتار شده اید ، Google می تواند شما را مجازات کند.

 

 اما بخش های عظیمی از وب سایت ها مانند Forbes و Wikipedia به دلیل ترس از مجازات شدن یا عدم توانایی درستی از UGC پلیس ، در کل سایت خود از تعداد محدودی فالو استفاده می کردند.

 

این باعث می شود که کل بخش های link graph برای Google کمتر مفید باشد. آیا پیوندهای تغییر یافته از مشارکت کنندگان معتبر ویکی پدیا واقعاً نباید حساب شوند؟ شاید اگر گوگل پیوندهای nofollow را تغییر داد تا بهتر بتواند وب را درک کند.

 

با برخورداری از ویژگی های nofollow به عنوان "نکات" ، آنها به خود اجازه می دهند این سیگنال ها را بهتر در الگوریتم های خود بگنجانند.

 

امیدوارم ، این قدم مثبتی برای شایسته سازندگان محتوا باشد ، زیرا با گسترش link graph ، به تأثیر بیشتری در رتبه بندی بالقوه باز می شود. (اگرچه برای اکثر سایت ها ، به نظر نمی رسد تغییر زیادی انجام شود.)

 

تأثیر رتبه بندی لینک های nofollow چیست؟

 

قبل از امروز ، کارشناسان SEO به طور کلی معتقد بودند که لینک های nofollow به صورت زیر عمل می کنند:

 

برای خزیدن و نمایه سازی استفاده نشده است (Google از آنها پیروی نکرده است.)

برای رتبه بندی استفاده نمی شود ، همانطور که توسط Google تأیید شده است. (بسیاری از جستجوگرها سالها معتقد بودند که در واقع اینگونه نبوده است)

برای عادلانه بودن ، بحث و گمانه زنی های زیادی پیرامون بیانیه دوم وجود دارد و گوگل نسبت به این موضوع مبهم بوده است. داده های تجربی و شواهد حاکی از آن است که گوگل مدتهاست پیوندهای nofollow را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی بالقوه در نظر گرفته است.

 

از امروز ، هدایت گوگل بیان می کند که ویژگی های پیوند جدید - از جمله Sponsored و ugc - مانند این رفتار می شود:

 

هنوز برای خزیدن و نمایه سازی استفاده نشده است (تغییراتی را که در آینده رخ می دهد در زیر مشاهده کنید)

برای اهداف رتبه بندی ، همه دستورالعمل های nofollow اکنون رسماً "یک اشاره" هستند - به این معنی که ممکن است گوگل تصمیم بگیرد آن را نادیده بگیرد و از آن برای اهداف رتبه بندی استفاده کند. 

 

با شروع اول مارس 2020 ، این ویژگی های پیوند به عنوان نکات در صفحه نمایش داده می شوند ، به این معنی:

 

در بعضی موارد ، آنها ممکن است برای خزیدن و نمایه سازی استفاده شوند

در بعضی موارد ممکن است از آنها برای رتبه بندی استفاده شود

تأکید بر کلمه "برخی". گوگل بسیار صریح است که در بیشتر موارد ، آنها به طور معمول به نادیده گرفتن پیوندهای nofollow ادامه می دهند.

 

آیا ناشران نیاز به ایجاد تغییر دارند؟

 

برای اکثر سایتها ، جواب منفی است.

 

گفته می شود ، مواردی وجود دارد که صاحبان سایت می توانند ویژگی های جدید را پیاده سازی کنند:

 

سایت هایی که می خواهند به Google کمک کنند تا سایتهایی که آنها یا همکارانشان در ارتباط هستند بهتر بشناسد. به عنوان مثال ، این امر می تواند به نفع همه باشد که سایتهایی مانند ویکی پدیا این تغییرات را اعمال کنند. یا شاید Moz بتواند نحوه ایجاد لینک در بخش Q&A تولید شده توسط کاربر (که اغلب به منابع با کیفیت بالا پیوند دارد) را تغییر دهد.

سایتهایی که از nofollow برای کنترل خزیدن استفاده می کنند. برای سایتهایی که دارای ناوبری بزرگ هستند ، nofollow گاهی ابزاری مؤثر برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه خزیدن Google است. خیلی زود است که بگوییم آیا ناشران از این راه nofollow استفاده می کنند قبل از اینکه Google شروع کند به تاثیر nofollow به عنوان "نکته خزنده" بپردازد.

به طور واضح ، اگر سایتی به طور صحیح از nofollow استفاده می کند ، SEO نیاز به تغییراتی را پیشنهاد نمی کند. اگرچه سایت ها از این کار آزاد هستند ، اما نباید انتظار افزایش رتبه بندی را برای این کار یا مجازات های جدید برای عدم تغییر داشته باشند.

 

بنابذابن ، ممکن است استفاده گوگل از این ویژگی های پیوند جدید تحول پیدا کند ، و جالب خواهد بود که در آینده - از طریق مطالعه و تجزیه و تحلیل -  مزیت رتبه بندی استفاده از ویژگی های nofollow به روشی خاص به وجود آید.

 

از کدام ویژگی پیوندی باید استفاده کنید؟

 

اگر تصمیم دارید که پیوندهای nofollow خود را خاص تر کنید ، دستورالعمل های Google بسیار واضح است ، بنابراین ما آنها را در اینجا عمیق تر تکرار نمی کنیم. به طور خلاصه ، گزینه های شما عبارتند از:

 

rel = "sponsored" - برای پیوندهای پرداخت شده یا حمایت شده. این احتمالاً پیوندهای وابسته را شامل می شود ، اگرچه Google صریحاً اظهار نکرده است.

rel = "ugc" - به کلیه محتوای تولید شده توسط کاربر ها می یابد. Google اعلام کرده است که اگر UGC توسط یک مشارکت قابل اعتماد ایجاد شده باشد ، این ممکن است لازم نباشد.

rel = "nofollow" - کلیدی برای همه پیوندهای nofollow. مانند سایر دستورالعمل های nofollow ، این پیوندها به طور کلی برای اهداف رتبه بندی ، خزیدن یا فهرست بندی استفاده نمی شوند.

 

آیا می توانید به دلیل عدم علامت گذاری به لینک های پرداخت شده ، مجازات شوید؟

 

بله ، شما هنوز هم می توانید مجازات شوید ، و اینجاست که فریب می خورد.

 

گوگل توصیه می کند که پیوندهای پرداخت شده و حمایت شده را فقط با "sponsored" یا "nofollow" و با "ugc" مشخص نکند.

 

چه خواهد شد اگر مشارکت کنندگان UGC از جمله پیوندهای پولی یا وابسته در محتوای / نظرات خود باشند گوگل ، تاکنون ، در مورد این موضوع واضح نبوده است.

 

به همین دلیل ، احتمالاً شاهد هستیم ناشران همچنان به عنوان پیش فرض یا احتمالاً "nofollow ugc" به نشانه گذاری محتوای UGC با "nofollow" می پردازند.

 

سوال نهایی: آیا باید خصوصیات جدید nofollow را پیاده سازی کنید؟

 

در حال حاضر هیچ دلیل قانع کننده ای برای انجام این کار وجود ندارد ، این تصمیمی است که هر کارشناس SEO  باید برای خودش بگیرد.

 

با توجه به سردرگمی اولیه و عدم فواید واضح ، بسیاری از ناشران بدون شک منتظر خواهند ماند تا اطلاعات بهتری به دست بیاید.

 

بنابراب ، مطمئناً نباید تغییر ایجاد کرد (تا زمانی که پیوندهای پرداخت شده را به طور مناسب با "nofollow" یا "sponsored" علامت گذاری کنید.) 

 

سرانجام ، آیا کسی واقعاً در معرض خطر قرار خواهد گرفت؟ زمان خواهد گفت

 

نظر شما در مورد ویژگی های جدید nofollow گوگل چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.